* LIKE * LIKE * LIKE * උකුසු ඇස බ්ලොග් එකට එන ඔබ සැමට බොහොම ස්තුතියි LIKE * LIKE * LIKE * LIKE *

Thursday, February 26, 2015

ශ්‍රී ලංකා ප්‍රජාතන්ත්ත්‍රික සමාජවාදී ජනරජයේ ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාව 17 II

"ජීවිතය යනු විශ්වාසවන්ත් භාවයයි " මේ ජීවිතයට වැදගත් වදනත් සමඟ අපි තවත් අලුත් මාතෘකාවක් සාකච්ඡා කරන්න ආරම්භ කරමු. කලින් ලිපිය කියවපු නැති අය මෙතනින් යන්න >>>>>

 ශ්‍රී ලංකා ප්‍රජාතන්ත්ත්‍රික සමාජවාදී ජනරජයේ ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාව 17 වන කොටයේ ඉතිරිය.

IV පරිච්චේදය 22 ව්‍යවස්ථාව (4) වන අනු ව්‍යවස්ථාවේ සිට.

කලින් ලිපියෙන් 22 ව්‍යවස්ථාවේ (1),(2),(3) , අනු ව්‍යවස්ථා ගැන සාකච්ඡා කළානේ. අද එතන ඉදල ඉතිරි ටික සාකච්ඡා කරමු. (4) වන අනු ව්‍යවස්තාවේ සිට (5), (6)  අනු ව්‍යවස්තා ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවේ තිබෙන ආකාරය පහත දක්වා ඇත,

"(4) ස්වකීය කටයුතු සිංහල භාෂාවෙන් කරන යම් පළාත් සභාවක් හෝ පළාත් පාලන ආයතනයක්, තම නිල තත්ත්වෙයන් කියා කරන කවර වූ හෝ නිලධරයකුගෙන් සිංහල භාෂාවෙන් ලිපි ගනුදෙනු භාර ගැනීමට,  ඒ නිලධාරයාට නිල තත්ත්වෙයන් ලිපි ගනුදෙනු යැවීමට සහ ඒ නිලධරයා සමග ඒ තත්ත්වෙයන් ලිපි කටයුතු කිරීමට හිමිකම තිබෙන අතර, ස්වකීය කටයුතු දෙමළ භාෂාවෙන් කරන යම් පළාත් සභාවක් හෝ පළාත් පාලන ආයතනයක් තම නිල තත්ත්වෙයන්  කියා කරන කවර වූ හෝ නිලධරයකුගෙන් දෙමළ භාෂාවෙන් ලිපි ගනුදෙනු භාර ගැනීමට, ඒ නිලධරයාට නිල තත්ත්වෙයන් ලිපි ගනුදෙනු යැවීමට සහ ඒ නිලධරයා සමග ඒ තත්ත්වෙයන් කටයුතු කිරීමට හිමිකම ඇත්තේ ය: 

 එසේ  වුව ද, පරිපාලන භාෂාව වශෙයන් වෙනස් භාෂාවක් භාවිත කරනු ලබන යම් ප්‍රදේශයක කටයුතු කරන වෙනත් යම් පළාත් සභාවකින් හෝ පළාත් පාලන ආයතනයකින්, රජයේ ආයතනයකින් හෝ යම් නිලධරයකුගෙන් ලිපි ගනුදෙනු ලබන හෝ ඒවා හෝ එම නිලධරයා සමග වැඩ කටයුතු කරන යම් පළාත් සභාවකින්, පළාත් පාලන ආයතනයකින්, රජයේ ආයතනයකින් හෝ යම් නිලධරයකුගෙන් ඉංගීසි භාෂාවෙන් ලිපි ගනුදෙනු ලබා ගැනීමට, නිවේදන හුවමාරු කර ගැනීමට සහ වැඩ කටයුතු කිරීමට හිමිකම ලැබිය යුතු ය.  


(5) රජයේ සේවයට, අධිකරණ සේවයට, පළාත්බද රජයේ සේවයට, පළාත් පාලන සේවයට හෝ රජයේ යම් ආයතනයකට තැනැත්තන් ඇතුළත් කර ගැනීම සඳහා පැවැත්වෙන යම් විභාගයක දී සිංහල හෝ දෙමළ හෝ තමන් තෝරා ගන්නා භාෂාවක හෝ මාධයකින් වුව ද පරීක්ෂා කරනු ලැබීමට යම් තැනැත්තකුට හිමිකම් ඇත්තේ ය. තව ද, තම ධුරයේ කාර්ය ඉටු කිරීම සඳහා සිංහල හෝ දෙමළ පිළිබඳ ප්‍රමාණවත් දැනීමක් ඒ තැනැත්තාට තිබීම සාධාරණව අවශ්‍යවන අවසථාවන්හි, එවැනි යම් සෙවයකට හෝ රජයේ යම් ආයතනයකට හෝ ඇතුළත් කර ගනු ලැබීමෙන් පසු සාධාරණ කාලයක් ඇතුළත එසේ අවස්ථාචෝචිත පරිදි  සිංහල හෝ දෙමළ භාෂාව පිළිබඳ පමාණවත් දැනීමක් ඔහු විසින් ලබා ගත යුතු යයි නියම කිරීමේ කොන්දේසියට එකී හිමිකම යටත් වන්නේ ය : 
එසේ වුව ද යම් තැනැත්තකු බඳවා ගනු ලබන ධුරෙයහි කිසිදු කර්තව්‍යක් සිංහල හෝ දෙමළ භාෂාව පිළිබඳ පමාණවත් දැනීමක් ඇත්තේ නම් මිස ඉටු කළ නොහැකි වන අවස්ථාවල දී, එවැනි යම් සේවයකට හෝ රජයේ යම් ආයතනයකට ඇතුළත් කර ගැනීමේ කොන්දේසියක් වශෙයන් සිංහල හෝ දෙමළ භාෂාව පිළිබඳ ප්‍රමාණවත් දැනීමක් යම් තැනැත්තකුට තිබිය යුතු යයි නියම කරනු ලැබිය හැක්කේ ය. 


(6) මෙම ව්‍යවස්ථාවෙහි -  නිලධරයායන්නෙන් ජනාධිපතිවරයා, යම් අමාතවරෙයක්, නියෝජ අමාතවරෙයක්, ආණ්ඩුකාරවරෙයක්, ප්‍රධාන අමාතවරෙයක්, පළාත් අමාත මණ්ඩලෙය් අමාතවරෙයක් හෝ රජයේ ආයතනයක හෝ පළාත් පාලන  ආයතනයක හෝ පළාත් සභාවක යම් නිලධරෙයක් අදහස් වේ.

[“රජයේ ආයතනයයන්නෙන්, ආණ්ඩුවේ දෙපාර්තෙම්න්තුවක් හෝ ආයතනයක්, රාජ්‍ය සංස්ථාවක්

හෝ ව්‍යවස්ථාපිත ආයතනයක් අදහස්  වේ.]"

හරි ඔන්න මේ ව්‍යවස්ථාව ඉවරයි, මන් පොඩි පැහැදිලි කිරීමක් කරන්නම්, 4 වන වගන්තියෙන් කියන්නේ යම් පළාත් සභාවක හෝ පළාත් පාලන ආයතනයක ස්වකීය කටයුතු සිoහල භාෂාව සිදු කරනවා නම් තම රාජකාරී කටයුතු කරන කවර හෝ නිළධාරියෙකුට සිoහල භාෂාවෙන් ලිපිගොනු බාරගැනීම, බාරදීම හා කටයුතු කිරීමට ඔහුට අයිතිය තියනව. ඒවගේම තමා යම් පළාත් සභාවක හෝ පළාත් පාලන ආයතනයක ස්වකීය කටයුතු දෙමළ භාෂාවෙන් සිදු කරනවාන්ම්. යම් පළාත් සභාවක හෝ පළාත් පාලන ආයතනයක පරිපාලන භාෂාව ලෙස වෙනත් භාෂාවක් භාවිතා කරයි නම් එහි නිලධාරින්ට තම රජකාරි කටයුතු කරන්න ඉoග්‍රිසි භාෂාව භාවිත කල හැකිය. කියල මේ වගන්තියෙ කියල තියනව.

5වන වගන්තියේ, රජයේ, අධිකරණ, පළාත්බද රජයේ, පළාත් පාලන, සේවයට හෝ රජයේ යම් ආයතනයකට පුද්ගලයන් ඇතුලත් කරගැනීමේදී තියන විභාගයකදී සිoහල හෝ දෙමළ හෝ තමන් තොරාගන්න භාෂාවක් හෝ මාධ්‍යයකින් පරීක්ෂනයට මුහුණදීමට එම පුද්ගලයාට අයිතිය තියනව. එත් ඒ ධූරයේ කටයුතු කරගෙන යාමේදී සිoහල හෝ දෙමළ භාෂාවන් වලින් ප්‍රමානවත් දැනුමක් අවශ්‍ය වන අවස්ථාවක සාධාරණ කාලයක් තුලදී ඒ අවශ්‍ය භාෂා දැනුම ලබා ගැනීමට නියමේ කොන්දේසියට හිමිකම් තියනවා. කියල කියනව.

6වන එක පැහැදිලි කරන්න ඔනේ නෑ නේ. ඔන්න අදින් තවත් ව්‍යවස්ථාවක් (වගන්තියක්) ඉවරයි.
තවත් අලුත් මාතෘකාවක් සමගින් මුණගැසෙමු.
ඔබට ජය!!!

0 comments:

Post a Comment